Full Issue
Contents
Teacher Research: Allied to Teacher Training
La investigación del profesorado: aliada de la formación docente
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2309
17-24 | Published: 2020-06-01 | Visitas 689 | Downloads 861
The School Community: collectivity Towards Transdisciplinary Research
La comunidad escolar: colectividad hacia la investigación transdisciplinar
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2311
25-34 | Published: 2020-06-01 | Visitas 943 | Downloads 376
The teacher as a knowledge builder, a look that means
El profesor como constructor de conocimiento. Una mirada que resignifica
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2313
35-46 | Published: 2020-06-01 | Visitas 1350 | Downloads 674
The teacher and educational research: a dicotomy between intervention and research
El docente y la investigación educativa: una dicotomía entre intervención e investigación
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2314
47-58 | Published: 2020-06-01 | Visitas 1553 | Downloads 854
Teachers as agents of educational change: between teaching and research
El profesorado como agente de cambio educativo: Entre la docencia y la investigación
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2316
59-72 | Published: 2020-06-01 | Visitas 1626 | Downloads 851
The violent pasts in the stories of life stories of District teachers in the city of Bogotá
Los pasados violentos en los relatos de historias de vida de docentes del Distrito en la ciudad de Bogotá
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2317
73-82 | Published: 2020-06-01 | Visitas 621 | Downloads 444
Agroecological niches; the niche as a learning laboratory
Nichos agroecológicos. El nicho como laboratorio de aprendizaje
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2318
83-90 | Published: 2020-06-01 | Visitas 922 | Downloads 459
Training in social research skills from school: An experience at colegio Cundinamarca IED, Bogotá 2013 -2019
Formación en habilidades de investigación social desde la escuela: Una experiencia en el Colegio Cundinamarca IED , Bogotá 2013 -2019
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2319
91-98 | Published: 2020-06-01 | Visitas 693 | Downloads 440
21st century skills: A commitment to the training of graduates in inclusive education settings
Habilidades del siglo XXI: Una apuesta para la formación de licenciados en escenarios de educación inclusiva
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2320
99-106 | Published: 2020-06-01 | Visitas 1408 | Downloads 816
Research in the educational practice of teachers
La investigación en la práctica educativa de los docentes
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2321
107-118 | Published: 2020-06-01 | Visitas 3137 | Downloads 1464
Sentipensar arts research to understand thinking
Sentipensar la investigación en artes para comprender el pensamiento
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2324
119-124 | Published: 2020-06-01 | Visitas 945 | Downloads 607
The comic to the classroom: A narrative didactic
El cómic al aula: Una didáctica narrativa
https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2325
125-134 | Published: 2020-06-01 | Visitas 2211 | Downloads 1776