Published: 2020-06-01

Teacher Research: Allied to Teacher Training

La investigación del profesorado: aliada de la formación docente

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2309

Ruth Milena Páez Martínez

17-24 | | Visitas 689 | Downloads 861

The School Community: collectivity Towards Transdisciplinary Research

La comunidad escolar: colectividad hacia la investigación transdisciplinar

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2311

Yebrail Castañeda Lozano

25-34 | | Visitas 943 | Downloads 376

The teacher as a knowledge builder, a look that means

El profesor como constructor de conocimiento. Una mirada que resignifica

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2313

Diana Marcela Cárdenas Rojas, Ángela Patricia Fonseca Parra

35-46 | | Visitas 1350 | Downloads 674

The teacher and educational research: a dicotomy between intervention and research

El docente y la investigación educativa: una dicotomía entre intervención e investigación

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2314

John Fredy Sánchez Mojica

47-58 | | Visitas 1553 | Downloads 854

Teachers as agents of educational change: between teaching and research

El profesorado como agente de cambio educativo: Entre la docencia y la investigación

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2316

Evangelina Cervantes Holguín, Pavel Roel Gutiérrez Sandoval

59-72 | | Visitas 1626 | Downloads 851

The violent pasts in the stories of life stories of District teachers in the city of Bogotá

Los pasados violentos en los relatos de historias de vida de docentes del Distrito en la ciudad de Bogotá

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2317

Diana Esperanza Páez Robayo

73-82 | | Visitas 621 | Downloads 444

Agroecological niches; the niche as a learning laboratory

Nichos agroecológicos. El nicho como laboratorio de aprendizaje

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2318

Yenny Esperanza Parra Cortés, Ruby Marcela Reyes Aguirre, Edwin Oswaldo Villalba Vargas

83-90 | | Visitas 922 | Downloads 459

Training in social research skills from school: An experience at colegio Cundinamarca IED, Bogotá 2013 -2019

Formación en habilidades de investigación social desde la escuela: Una experiencia en el Colegio Cundinamarca IED , Bogotá 2013 -2019

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2319

Marta Cecilia Guzmán Cueto, Luis Alejandro Pulgar Suárez

91-98 | | Visitas 693 | Downloads 440

21st century skills: A commitment to the training of graduates in inclusive education settings

Habilidades del siglo XXI: Una apuesta para la formación de licenciados en escenarios de educación inclusiva

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2320

Sonia Lombana Ruiz, Cindy Bolívar Castañeda

99-106 | | Visitas 1408 | Downloads 816

Research in the educational practice of teachers

La investigación en la práctica educativa de los docentes

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2321

Viviana Palencia Salas

107-118 | | Visitas 3137 | Downloads 1464

Sentipensar arts research to understand thinking

Sentipensar la investigación en artes para comprender el pensamiento

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2324

Paola Marcela Baldión Clavijo

119-124 | | Visitas 945 | Downloads 607

The comic to the classroom: A narrative didactic

El cómic al aula: Una didáctica narrativa

https://doi.org/10.36737/01230425.n38.2020.2325

Yoiseth Patricia Cabarcas Morales

125-134 | | Visitas 2211 | Downloads 1776