Full Issue
Editorial
Contents
Value The Experience, Go Back to School. Approaches To the Practices of The Official Schools of Bogotá in Times of Confinement
Valorar la experiencia, volver a la escuela. Aproximaciones a las prácticas de las escuelas oficiales de Bogotá en tiempos de confinamiento
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2633
19-39 | Published: 2021-08-18 | Visitas 1599 | Downloads 745
Balance of the pandemic: Lessons learned from the emergency measures on the education sector in Bogota
Balance de la pandemia: posibles lecciones aprendidas para el sector educativo en Bogotá
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2575
41-55 | Published: 2021-07-22 | Visitas 1143 | Downloads 638
The school, a bridge overflowed by the pandemic’s stream
La escuela, un puente desbordado por el torrente de la pandemia
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2531
57-69 | Published: 2021-07-22 | Visitas 836 | Downloads 478
Reading and writing during pandemic times
Leer y escribir en tiempos de pandemia
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2530
71-86 | Published: 2021-07-22 | Visitas 6093 | Downloads 2944
Family-School Relationship: Psychopedagogical Proposal for Strengthening the Care of Children at Home
Relación familia-escuela: propuesta psicopedagógica para el fortalecimiento del cuidado de los niños y niñas en casa
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2577
87-100 | Published: 2021-07-22 | Visitas 1338 | Downloads 532
Educational proposal to teach in environmental citizenship around the socio-environmental problem of disposal practices, especially WEEE in times of pandemic
Propuesta formativa para educar en ciudadanía ambiental en torno al problema socioambiental de las prácticas de descarte, en especial de los RAEE en tiempos de pandemia
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2534
101-117 | Published: 2021-07-22 | Visitas 925 | Downloads 485
Education in pandemic: variables of reflection, challenges, and opportunities
Educación en pandemia: variables de reflexión, retos y oportunidades
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2579
119-131 | Published: 2021-07-22 | Visitas 4958 | Downloads 2063
The impact of a virtual preparatory course in mathematics learning for aspiring high school level in times of pandemic
El impacto de un curso virtual propedéutico en el aprendizaje de las matemáticas para aspirantes al nivel medio superior en tiempos de pandemia
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2511
133-145 | Published: 2021-07-22 | Visitas 422 | Downloads 230
The use of technology in teaching the limit, for the strengthening of mathematical competencies in high school students in times of Pandemic
El uso de la tecnología en la enseñanza del límite, para el fortalecimiento de competencias matemáticas en estudiantes de secundaria en tiempos de Pandemia
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2496
147-170 | Published: 2021-07-22 | Visitas 2733 | Downloads 1381
Sociocultural attitude of the university student in confinement in a university of Perú
Actitud sociocultural del estudiante universitario en confinamiento en una universidad del Perú
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2568
171-187 | Published: 2021-07-22 | Visitas 2467 | Downloads 1495
Artistic Learning Strategies and Interdisciplinarity in Times of Pandemic as a Life Project
Estrategias de aprendizaje artístico y la interdisciplinariedad en tiempos de pandemia como proyecto de vida
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2634
189-210 | Published: 2021-08-26 | Visitas 2848 | Downloads 825
Education, persistence, transfiguration and vanishing in times of pandemic
La Educación, persistencias, transfiguraciones y desvanecimientos en tiempos de pandemia
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2520
211-228 | Published: 2021-07-22 | Visitas 806 | Downloads 366
From the pandemic to “la piragua”, connection and emotional partner transformation for family learning
De la pandemia a “la piragua”, conexión y transformación socio emocional para aprendizajes en familia
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2600
229-242 | Published: 2021-07-22 | Visitas 878 | Downloads 476
Investigative work at school: between pandemic breakdowns and the demand for respect and useless
El quehacer investigativo en la escuela: entre los quiebres pandémicos y la reivindicación del respeto y la (in)utilidad
https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2635
243-257 | Published: 2021-08-27 | Visitas 969 | Downloads 274