Published: 2021-07-22

Presentación

Oscar Alexander Ballén Cifuentes

15-18 | | Visitas 94 | Downloads 77

Value The Experience, Go Back to School. Approaches To the Practices of The Official Schools of Bogotá in Times of Confinement

Valorar la experiencia, volver a la escuela. Aproximaciones a las prácticas de las escuelas oficiales de Bogotá en tiempos de confinamiento

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2633

Alejandro Álvarez Gallego, María del Pilar Unda Bernal, Nylza Offir García Vera, Jhon Henry Orozco Tabares

19-39 | | Visitas 1599 | Downloads 745

Balance of the pandemic: Lessons learned from the emergency measures on the education sector in Bogota

Balance de la pandemia: posibles lecciones aprendidas para el sector educativo en Bogotá

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2575

Oscar Alexander Ballén Cifuentes, Luis Alejandro Baquero Garzón, María Jimena Padilla Berrío, Daniel Felipe Bernal Sáchica

41-55 | | Visitas 1143 | Downloads 638

The school, a bridge overflowed by the pandemic’s stream

La escuela, un puente desbordado por el torrente de la pandemia

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2531

José Israel Gonzalez B

57-69 | | Visitas 836 | Downloads 478

Reading and writing during pandemic times

Leer y escribir en tiempos de pandemia

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2530

Karla Irene Martínez Méndez

71-86 | | Visitas 6093 | Downloads 2944

Family-School Relationship: Psychopedagogical Proposal for Strengthening the Care of Children at Home

Relación familia-escuela: propuesta psicopedagógica para el fortalecimiento del cuidado de los niños y niñas en casa

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2577

Queeling Yohana Gómez Muñoz, Liliana María Del Valle Grisales

87-100 | | Visitas 1338 | Downloads 532

Educational proposal to teach in environmental citizenship around the socio-environmental problem of disposal practices, especially WEEE in times of pandemic

Propuesta formativa para educar en ciudadanía ambiental en torno al problema socioambiental de las prácticas de descarte, en especial de los RAEE en tiempos de pandemia

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2534

Danna Valeria Martínez Martínez, Camilo Andres Garcia Camacho, Carlos René Ramírez Rodríguez

101-117 | | Visitas 925 | Downloads 485

Education in pandemic: variables of reflection, challenges, and opportunities

Educación en pandemia: variables de reflexión, retos y oportunidades

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2579

Diego Gutiérrez Chaparro,  Nydia Esperanza Espinel Barrero

119-131 | | Visitas 4958 | Downloads 2063

The impact of a virtual preparatory course in mathematics learning for aspiring high school level in times of pandemic

El impacto de un curso virtual propedéutico en el aprendizaje de las matemáticas para aspirantes al nivel medio superior en tiempos de pandemia

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2511

José Eduardo Rodríguez Guevara, Luis Alberto Soto Reyes

133-145 | | Visitas 422 | Downloads 230

The use of technology in teaching the limit, for the strengthening of mathematical competencies in high school students in times of Pandemic

El uso de la tecnología en la enseñanza del límite, para el fortalecimiento de competencias matemáticas en estudiantes de secundaria en tiempos de Pandemia

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2496

Robinson Junior Conde-Carmona, Andrés Antonio Fontalvo Meléndez, Iván Andrés Padilla-Escorcia

147-170 | | Visitas 2733 | Downloads 1381

Sociocultural attitude of the university student in confinement in a university of Perú

Actitud sociocultural del estudiante universitario en confinamiento en una universidad del Perú

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2568

Aparicio Chanca Flores, Saúl Darío Díaz Maraví

171-187 | | Visitas 2467 | Downloads 1495

Artistic Learning Strategies and Interdisciplinarity in Times of Pandemic as a Life Project

Estrategias de aprendizaje artístico y la interdisciplinariedad en tiempos de pandemia como proyecto de vida

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2634

Sandra Isabel Dorado Longas

189-210 | | Visitas 2848 | Downloads 825

Education, persistence, transfiguration and vanishing in times of pandemic

La Educación, persistencias, transfiguraciones y desvanecimientos en tiempos de pandemia

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2520

Óscar Leonardo Cárdenas Forero, María Liliana Benítez Agudelo, Sonia Milena Uribe Garzón

211-228 | | Visitas 806 | Downloads 366

From the pandemic to “la piragua”, connection and emotional partner transformation for family learning

De la pandemia a “la piragua”, conexión y transformación socio emocional para aprendizajes en familia

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2600

Daniel Antonio Jiménez Jaimes

229-242 | | Visitas 878 | Downloads 476

Investigative work at school: between pandemic breakdowns and the demand for respect and useless

El quehacer investigativo en la escuela: entre los quiebres pandémicos y la reivindicación del respeto y la (in)utilidad

https://doi.org/10.36737/01230425.n41.2635

Cristian Andres Verano Camayo, Angie Quimbay-Rincón

243-257 | | Visitas 969 | Downloads 274