Published: 2022-05-27

Esperanza: the rebel teacher who writes in the sindemic

Esperanza: la profe rebelde que escribe cartas en la sindemia

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2763

José Israel González-Blanco , María del Pilar Herrera-Grijalva

21-34 | | Visitas 478 | Downloads 205

Successful learning and experiences of the associative movement with people in social exclusion situation during confinement in Spain

Aprendizajes y experiencias de éxito del movimiento asociativo con personas en situación de exclusión social durante el confinamiento en España

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2692

Rocío Illanes Segura

35-51 | | Visitas 546 | Downloads 201

Body, Gender, and Sexuality: The pedagogical turn that resists at School

Cuerpo, género y sexualidad: el giro pedagógico que resiste en la escuela

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2762

Luís Miguel Bermúdez Gutiérrez

53-70 | | Visitas 1879 | Downloads 1560

Experiences of sexual dissidence and gender dissidence in Bogotá schools: the place of teachers of the LGBTIQ population and the opinions of the school community

Experiencias de la disidencia sexual y la disidencia de género en colegios bogotanos: el lugar de los docentes de la población LGBTIQ y las opiniones de la comunidad escolar

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2714

Michael Eduardo Ramírez-Rincón, Gloria Susana Velasco López

71-87 | | Visitas 2264 | Downloads 857

Addressing the sexuality of girls, boys, and teenagers in Bogotá

Abordar la sexualidad de niñas, niños y adolescentes en Bogotá

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2681

Carlos López Donato

89-108 | | Visitas 672 | Downloads 366

Teaching experiences in entrepreneurship and its development in high school in Bogotá

Experiencias docentes en emprendimiento y su desarrollo en la educación media en Bogotá

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2665

Angélica Rico Alonso, Ángela Patricia Cárdenas Guerrero, Alejandro Montoya Camelo

109-124 | | Visitas 1051 | Downloads 406

New teachers: reflections from knowledge and training

Nuevos docentes: reflexiones desde el saber y la formación

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2699

Maritza Bibiana Mina Urrutia

125-136 | | Visitas 774 | Downloads 297

Educational research in school contexts: Towards a state of the art

La investigación educativa en los contextos escolares: hacia un estado de la cuestión

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2709

Mónica Cuineme Rodríguez

137-160 | | Visitas 3065 | Downloads 703

The multiverse school: Conjectures towards another educational story

La escuela multiversa: conjeturas hacia otro relato educativo

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2641

Jonnathan Chacón Montes

161-174 | | Visitas 359 | Downloads 183

In search of educational agency with a territorial approach in urban school settings. Systematic review of investigative background

En busca del agenciamiento educativo con enfoque territorial en escenarios escolares urbanos. Revisión sistemática de antecedentes investigativos

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2645

Juan Sebastián Diago Camacho

175-197 | | Visitas 693 | Downloads 213

Impacts on the right to an early rural-urban childhood education

Afectaciones del derecho a la educación de la primera infancia rururbana

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2710

Mary Luz Marín Posada, Jaime Alberto Saldarriaga Velez, Yohanna Urrea Parra, Carolina Morales Montoya

199-214 | | Visitas 1254 | Downloads 343

Mathematics beliefs questionnaire: psychometric properties

Cuestionario de creencias sobre las matemáticas: propiedades psicométricas

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2687

Gerson Adriano Rincón-Álvarez, Cesar Augusto Hernández-Suárez, Raúl Prada Núñez, Natalia Solano-Pinto, Raquel Fernández-Cézar

215-236 | | Visitas 925 | Downloads 464

Determination of the anthropometric profile and physical condition of students among the ages of 10 and 16 years old

Determinación del perfil antropométrico y de condición física de escolares entre las edades de 10 a 16 años

https://doi.org/10.36737/01230425.n43.2022.2705

Luis Alfonso Hernández-Vásquez

237-259 | | Visitas 1067 | Downloads 319