Full Issue
Contents
Releasing oppressive heaviness: social emergencies and new citizen narratives in Latin America
Liberando la pesadez opresiva: emergencias sociales y nuevas narrativas ciudadanas en América Latina
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2744
21-28 | Published: 2022-02-14 | Visitas 611 | Downloads 409
Approach to the recreational resources of the protest during a social outbreak in Cali
Aproximación a los recursos recreativos de la protesta durante el estallido social en Cali
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2673
29-46 | Published: 2022-01-14 | Visitas 1392 | Downloads 573
Antigone's marks in the city: “Who gave the order?”. Art and political action
Las marcas de Antígona en la ciudad: “¿Quién dio la orden?” . Arte y acción política
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2702
47-60 | Published: 2022-01-17 | Visitas 481 | Downloads 221
Make it Real: The Clover is Ours
Hágalo Real: el Trébol es Nuestro
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2697
61-78 | Published: 2022-01-17 | Visitas 755 | Downloads 175
Research on Political Culture: Approaches from the Colombian Educational Context
Las investigaciones sobre cultura política: abordajes desde el contexto educativo colombiano
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2677
79-92 | Published: 2022-02-03 | Visitas 1067 | Downloads 421
Desolate public space
Espacio público desolado
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2685
93-108 | Published: 2022-02-14 | Visitas 1068 | Downloads 345
Boys, girls, and adolescents involved in social mobilization and collective actions. An exploration of the Colombian case (1991-2018)
Niños, niñas y adolescentes involucrados en la movilización social y en las acciones colectivas. Una exploración del caso colombiano (1991-2018)
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2695
109-130 | Published: 2022-01-17 | Visitas 918 | Downloads 249
La UPZ La Flora: tales of stories and memories
La UPZ La Flora: relatos de historias y memorias
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2698
131-146 | Published: 2022-02-18 | Visitas 989 | Downloads 340
PEPA: pedagogies of unemployment. Didactic strategies for approaching social mobilization in basic primary education
PEPA: Pedagogías del Paro. Estrategias didácticas para el abordaje de la movilización social en la educación básica primaria
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2717
147-166 | Published: 2022-02-20 | Visitas 664 | Downloads 225
Curriculum and citizen education in Colombia, his past, becoming and didactization
Currículo y educación ciudadana en Colombia, su pasado, devenir y didactización
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2686
167-180 | Published: 2022-02-15 | Visitas 1424 | Downloads 449
Social Movements and Secondary Education: The Beginning of a Political Consciousness
Los movimientos sociales y la educación media: el inicio de una conciencia política
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2666
181-192 | Published: 2022-01-14 | Visitas 1324 | Downloads 311
How should education in Bogotá be in the coming years? What the Mission of Educators and Citizen Wisdom suggests
¿Cómo debe ser la educación de Bogotá en los próximos años? Lo que sugiere la Ciudadanía y la Misión de Educadores y Sabiduría Ciudadana
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2740
193-210 | Published: 2022-01-17 | Visitas 445 | Downloads 354
Pedagogical thoughts on knowledge from the "backpacking" in the city
Pensamientos pedagógicos sobre el conocimiento desde el “mochileo” en la ciudad
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2712
211-224 | Published: 2022-01-17 | Visitas 409 | Downloads 139