Full Issue
Contents
Releasing oppressive heaviness: social emergencies and new citizen narratives in Latin America
Liberando la pesadez opresiva: emergencias sociales y nuevas narrativas ciudadanas en América Latina
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2744
21-28 | Published: 2022-02-14 | Visitas 700 | Downloads 450
Approach to the recreational resources of the protest during a social outbreak in Cali
Aproximación a los recursos recreativos de la protesta durante el estallido social en Cali
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2673
29-46 | Published: 2022-01-14 | Visitas 1599 | Downloads 662
Antigone's marks in the city: “Who gave the order?”. Art and political action
Las marcas de Antígona en la ciudad: “¿Quién dio la orden?” . Arte y acción política
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2702
47-60 | Published: 2022-01-17 | Visitas 523 | Downloads 241
Make it Real: The Clover is Ours
Hágalo Real: el Trébol es Nuestro
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2697
61-78 | Published: 2022-01-17 | Visitas 806 | Downloads 193
Research on Political Culture: Approaches from the Colombian Educational Context
Las investigaciones sobre cultura política: abordajes desde el contexto educativo colombiano
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2677
79-92 | Published: 2022-02-03 | Visitas 1265 | Downloads 463
Desolate public space
Espacio público desolado
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2685
93-108 | Published: 2022-02-14 | Visitas 1244 | Downloads 392
Boys, girls, and adolescents involved in social mobilization and collective actions. An exploration of the Colombian case (1991-2018)
Niños, niñas y adolescentes involucrados en la movilización social y en las acciones colectivas. Una exploración del caso colombiano (1991-2018)
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2695
109-130 | Published: 2022-01-17 | Visitas 1270 | Downloads 271
La UPZ La Flora: tales of stories and memories
La UPZ La Flora: relatos de historias y memorias
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2698
131-146 | Published: 2022-02-18 | Visitas 1286 | Downloads 390
PEPA: pedagogies of unemployment. Didactic strategies for approaching social mobilization in basic primary education
PEPA: Pedagogías del Paro. Estrategias didácticas para el abordaje de la movilización social en la educación básica primaria
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2717
147-166 | Published: 2022-02-20 | Visitas 793 | Downloads 244
Curriculum and citizen education in Colombia, his past, becoming and didactization
Currículo y educación ciudadana en Colombia, su pasado, devenir y didactización
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2686
167-180 | Published: 2022-02-15 | Visitas 1661 | Downloads 525
Social Movements and Secondary Education: The Beginning of a Political Consciousness
Los movimientos sociales y la educación media: el inicio de una conciencia política
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2666
181-192 | Published: 2022-01-14 | Visitas 2355 | Downloads 371
How should education in Bogotá be in the coming years? What the Mission of Educators and Citizen Wisdom suggests
¿Cómo debe ser la educación de Bogotá en los próximos años? Lo que sugiere la Ciudadanía y la Misión de Educadores y Sabiduría Ciudadana
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2740
193-210 | Published: 2022-01-17 | Visitas 526 | Downloads 373
Pedagogical thoughts on knowledge from the "backpacking" in the city
Pensamientos pedagógicos sobre el conocimiento desde el “mochileo” en la ciudad
https://doi.org/10.36737/01230425.n42.2022.2712
211-224 | Published: 2022-01-17 | Visitas 460 | Downloads 158