Full Issue
Contents
Being a teacher requires a comprehensive policy
El ser maestro exige una política integral
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2119
15-33 | Published: 2019-07-12 | Visitas 599 | Downloads 595
Educational quality: a look at the school and the teacher in Colombia
Calidad educativa: una mirada a la escuela y al maestro en Colombia
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2120
35-49 | Published: 2019-07-12 | Visitas 33125 | Downloads 10636
Contemporary interpellations from the co-designed narrative documentation of pedagogical praxis. Reconfigurations of professional development
Interpelaciones contemporáneas desde la documentación narrativa co-diseñada de la praxis pedagógica. Reconfiguraciones del desarrollo profesional
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2121
51-62 | Published: 2019-07-12 | Visitas 453 | Downloads 322
Teachers with voice
Maestros y maestras con voz
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2122
63-71 | Published: 2019-07-12 | Visitas 610 | Downloads 335
The history teacher in the intellectual field
El maestro de historia en el campo intelectual
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2123
73-82 | Published: 2019-07-12 | Visitas 506 | Downloads 282
Be a teacher, a process in constant construction
Ser maestra, un proceso en constante construcción
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2124
83-91 | Published: 2019-07-12 | Visitas 976 | Downloads 451
Impact evaluation of the teacher training program in Bogotá
Evaluación de impacto del programa de formación docente en Bogotá
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2136
93-104 | Published: 2019-07-12 | Visitas 1467 | Downloads 778
Contemporary theacher in Colombia: conditions and configurations
Maestro contemporáneo en Colombia: condiciones y configuraciones
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2125
105-115 | Published: 2019-07-12 | Visitas 1340 | Downloads 821
Multiple and surreal becoming: reflections on aesthetic training of social science teachers
Devenir múltiple y surreal: reflexiones sobre la formación estética de Maestros de Ciencias Sociales
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2126
117-126 | Published: 2019-07-12 | Visitas 500 | Downloads 261
.
De la investigación como experiencia y las experiencias de investigación pedagógica. Una lectura a los modos de ser maestro en Colombia hoy
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2127
127-137 | Published: 2019-07-12 | Visitas 708 | Downloads 450
A teacher's house; about the centers of educational innovation in Bogotá. Senses, Orientations and Scope
Una casa del maestro; a propósito de los centros de innovación educativa en Bogotá. Sentidos, orientaciones y alcances
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2129
139-150 | Published: 2019-07-12 | Visitas 647 | Downloads 292
.
Entre el paradigma del ejercicio y el paradigma de los escenarios investigativos. Apuntes sobre mi labor docente
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2130
151-161 | Published: 2019-07-12 | Visitas 840 | Downloads 445
In the key of love and struggle another school is possible
En clave de amor y de lucha otra escuela es posible
https://doi.org/10.36737/01230425.v1.n36.2019.2131
163-175 | Published: 2019-07-12 | Visitas 617 | Downloads 305