Full Issue
Contents
Write the practices: reluctance and resistance of professionals
Escribir las prácticas: reticencias y resistencias de los profesionales
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2409
19-47 | Published: 2020-07-09 | Visitas 489 | Downloads 384
A Visceral Pedagogy: Caring and Emotional work Experiences of Teachers in the Rio de Janeiro’s Periphery
Una pedagogía visceral: experiencias de cuidado y trabajo emocional de profesoras en la periferia carioca
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2335
49-62 | Published: 2020-07-09 | Visitas 1228 | Downloads 777
Semiotricity as a pedagogical strategy for strengthening interpersonal relationships in three district schools in the city of Bogotá
La semiotricidad como estrategia pedagógica para el fortalecimiento de las relaciones interpersonales en tres colegios distritales de la ciudad de Bogotá
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2343
63-72 | Published: 2020-07-09 | Visitas 621 | Downloads 453
Financial education in elementary school, an option to work on mathematics in the classroom
La educación financiera en primaria, una opción de trabajar matemáticas en el aula
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2339
73-84 | Published: 2020-07-09 | Visitas 1791 | Downloads 827
School inclusion and the return to the concrete as pedagogical praxis Interview with Luis Miguel Bermúdez
La Inclusión escolar y el retorno a lo concreto como praxis pedagógica. Entrevista con Luis Miguel Bermúdez
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2345
85-96 | Published: 2020-07-09 | Visitas 599 | Downloads 368
Scenes of learning’s aesthetics experience
Escenarios de la experiencia estética en el aprendizaje
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2336
97-107 | Published: 2020-07-09 | Visitas 416 | Downloads 362
Reading of urban narrative in school: a contagion, interiorization and construction of social representations
La lectura de la narrativa urbana en la escuela: un contagio, una interiorización y una construcción de representaciones sociales
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2337
109-120 | Published: 2020-07-09 | Visitas 843 | Downloads 389
Pedagogy of death at school: a pending homework
Pedagogía de la muerte en la escuela: una tarea pendiente
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2338
121-129 | Published: 2020-07-09 | Visitas 2224 | Downloads 1341
Educational meme: Experience for a pedagogy of visual culture
Meme educativo: experiencia para una pedagogía de la cultura visual
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2341
131-145 | Published: 2020-07-09 | Visitas 4308 | Downloads 2286
Depiction of semiotic representations elaborated by primary fourth grade students on separating mixtures
Caracterización de las representaciones semióticas elaboradas por estudiantes de grado cuarto de básica primaria sobre separación de mezclas
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2340
147-163 | Published: 2020-07-09 | Visitas 723 | Downloads 529
School and Pedagogical Práxis: Transforming Bond of Graduates in Teachers
Escuela y Práxis Pedagógica: Vínculo transformador de licenciados en maestros
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2342
165-175 | Published: 2020-07-09 | Visitas 510 | Downloads 433
A proposal for the development of English vocabulary in the framework of inclusive education
Una propuesta para el desarrollo del vocabulario en inglés en el Marco de la educación inclusiva
https://doi.org/10.36737/01230425.n39.2020.2344
177-187 | Published: 2020-07-09 | Visitas 1010 | Downloads 506