Full Issue
Contents
240 years of teaching profession in Colombia
240 años de profesión docente en Colombia
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2143
15-26 | Published: 2019-10-01 | Visitas 3687 | Downloads 3892
The role of the teacher in the contemporary school and his relations with the teaching professional development and the new technologies
El lugar del maestro en la escuela contemporánea y sus relaciones con la profesionalización docente y las nuevas tecnologías
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2145
27-36 | Published: 2019-10-01 | Visitas 1024 | Downloads 541
The constitution of teachers in the framework of networks and groups: The case of the network “Teachers in collective”
La constitución de los maestros en el marco de las redes y colectivos: el caso de la red “Maestros en Colectivo”
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2146
37-46 | Published: 2019-10-01 | Visitas 608 | Downloads 418
Performada ethics-arracachas to power. Innovate from philosophy and the arts with a performative research hotbed
Ética Performada, Arracachas Al Poder. Innovar desde la filosofía y las artes con un semillero performativo de investigación
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2147
47-56 | Published: 2019-10-01 | Visitas 472 | Downloads 357
Ancestral and traditional knowledge linked to pedagogical practice from an intercultural approach: a study carried out with teachers of sciences in initial training
Saberes ancestrales y tradicionales vinculados a la práctica pedagógica desde un enfoque intercultural: un estudio realizado con profesores de ciencias en formación inicial
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2148
57-71 | Published: 2019-10-01 | Visitas 9297 | Downloads 10020
School Counselor More Than A Pedagogue: ¿A change of Paradigm? Or just ¿A change in our Functions?
Orientador(a) Escolar. Más Que Un Pedagogo/a. ¿Un cambio de Paradigma? O solamente un cambio en nuestras funciones
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2149
73-90 | Published: 2019-10-01 | Visitas 4231 | Downloads 2482
The challenges of educational innovations today: Teachers, schools and innovation centers
Los retos de las innovaciones educativas hoy: Los docentes, las escuelas y los centros de innovación
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2150
91-101 | Published: 2019-10-01 | Visitas 4973 | Downloads 2855
Teachers who systematize their experience: roads and reflections regarding education for entrepreneurship: case Caldas and Risaralda
Maestros y maestras que sistematizan su experiencia: caminos y reflexiones en torno a la educación para el emprendimiento: caso Caldas y Risaralda
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2151
103-114 | Published: 2019-10-01 | Visitas 415 | Downloads 326
The reflexive teacher, an open posture to action for change
El maestro reflexivo, una postura abierta a la acción para el cambio
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2152
115-123 | Published: 2019-10-01 | Visitas 1389 | Downloads 660
Considerations on research in math education in Colombia
Consideraciones sobre la investigación en educación matemática en Colombia
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2153
125-136 | Published: 2019-10-01 | Visitas 1173 | Downloads 741
Challenges and risks as promoters of good teaching in memorable teachers
Desafíos y riesgos como promotores de buena enseñanza en profesores memorables
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2154
137-146 | Published: 2019-10-01 | Visitas 292 | Downloads 233
The participation of the student council as a reference for the construction of democratic culture and citizenship at the Villas del Progreso IED School
La participación del consejo estudiantil como referente para la construcción de cultura democrática y ciudadanía en el colegio villas del progreso IED
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2155
147-154 | Published: 2019-10-01 | Visitas 1030 | Downloads 667
“Eina”. The to knit and disarm of a teacher
“Eina ” el tejer y des-tejer de una maestra
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2156
155-162 | Published: 2019-10-01 | Visitas 592 | Downloads 545
Resist in the profession: A look at the training and experience of newly graduated teachers
Resistir en la profesión: una mirada de la formación y la experiencia de maestras recién egresadas
https://doi.org/10.36737/01230425.v2.n37.2019.2157
163-175 | Published: 2019-10-01 | Visitas 394 | Downloads 281